Update Q1 2022

De afgelopen maanden hebben we druk gewerkt aan de doorontwikkeling van het OGSM-platform. De zijn de belangrijkste wijzigingen:

OGSM

Het springt niet zo in het oog, maar is wel merkbaar. Onder de oppervlakte hebben we veel wijzigingen doorgevoerd om het gebruik van de OGSM’s sneller te maken. De hebben het rechtenbeheer versimpeld, oude code opgeruimd, bestaande code vereenvoudigd, etc.

De acties in de OGSM en het Actieplan worden standaard gesorteerd op de deadline.

De donkergrijze balk onder de items wordt nu alleen getoond als er ook informatie in staat.

Bij het typen van een voortgangsrapportage wordt het tekstveld automatisch vergroot als de tekst er niet meer in past.

Als bij een actie een url is toegevoegd, is deze nu ook voor de eigenaar klikbaar.

Bij het veld ‘Betrokkenen’ kun je nu niet alleen gebruikers, maar ook een groep selecteren. Zo kun je eenvoudig aangeven dat het team Marketing, Data of HR betrokken is bij een actie. In de dashboards kun je ook filteren op de betrokkenen.

De deadline van een actie wordt rood als deze verstreken is. Maar nu niet meer voor acties die afgerond zijn.

OGSM-dashboard

Je kunt nu ook gearchiveerde items bekijken. Handig om bijvoorbeeld een jaaroverzicht te maken van alle acties die zijn afgerond. Zet het vinkje aan en ze verschijnen in de rapportage.

In het rapportage-dashboard kun je nu ook filteren op de indicatoren. De beschikbare filters zijn: label, stoplicht en eigenaar.

Groepen

Regelmatig kregen we de vraag of we een OGSM naar een andere groep wilden verplaatsen. Dat doen we natuurlijk graag. Maar de Administrators van een groep kunnen het nu ook zelf.

Brainstorm

In de brainstorms (OGSM, Businessmodelcanvas) zijn de beschrijvingen bij items direct zichtbaar. Het is niet meer nodig om het item te openen.

Databeheer en privacy

Natuurlijk maakten we al backups. Dat doen we nog steeds. Ze stonden op servers van Amazon in de VS (weliswaar versleuteld en volledig AVG-proof). We hebben de data teruggehaald naar Europa (op servers van Microsoft).

We gebruikten Google Analytics voor het monitoren van het gebruik. Dit hebben we uitgeschakeld. Ook hier geen data meer buiten Europa.

Om de prestaties van de server te monitoren en snel te kunnen schakelen bij foutmeldingen maken we nu gebruik van Appsignal, een Nederlands bedrijf.

De naam van Jester Tools is gewijzigd in Toolsfactory. Mails vanuit het platform worden nu verzonden met mail@toolsfactory.nl als afzender i.p.v. tools@jester.nl. Wat blijft is dat we altijd reageren op reacties op de mail.

Vraag een demo aan

en bekijk onze tools in het echt