Grip op je bedrijf in turbulente tijden

Whitepaper met praktische handreikingen voor de maakindustrie

Perspectief: overzicht en grip op je toekomst

De maakindustrie beleeft zeer woelige tijden. In de huidige crisisstand neemt de behoefte aan perspecfief zienderogen toe. Wat zal er veranderen, waar komen nieuwe marktkansen? Hoe zullen de klanteneisen zich ontwikkelen? Hoe verandert de concurrentie? Hoe ontwikkelen de ketens zich verder? Gekwalificeerde medewerkers zijn schaars. Smart industry is in opkomst. De wereldmarkt is volop in beweging. Een nieuwe balans wordt weer gezocht. 

Aan de ondernemer, directie of het management de taak om, samen met medewerkers, de juiste keuzes te maken. Waar zet je de schaarse middelen en tijd op in? Welke producten en diensten ontwikkel je? Voor welke markten? En hoe ziet je verdienmodel van de toekomst eruit? Hoe breng je de activiteiten van je bedrijf consistent en logisch met elkaar in lijn?

Van een plan naar uitvoering en resultaat

Een plan maken is één. De volgende uitdaging is de uitvoering van het plan, zodat je de gestelde doelen behaalt. Hoe neem je de medewerkers mee? Hoe zorg je ervoor dat je de voortgang monitort en leert van de resultaten?

Het OGSM-model is een praktisch model om een jaarplan te maken (op één pagina). Het helpt je verder het overzicht te behouden tijdens de uitvoering van het plan en bij te sturen waar nodig.

In deze whitepaper zetten we de belangrijkste trends op een rij en hoe je daarop in kunt spelen. Daarnaast geven we je handvatten om dit te verwerken in een plan op één pagina.

René van Ommeren
rvommeren@vomocom.com | 06 51 49 07 89

Remco Bakker
r.bakker@jester.nl | 06 15 88 02 42

Overzicht van de status van een OGSM

Vraag de whitepaper aan

Vul je contactgegevens in. Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail met daarin de link naar de whitepaper.